onsdag 9 september 2009

Ska jag eller inte?

Tänkte ställa en fråga som kanske ni mina intelligenta läsare kunde svara på. Jag har nu under ett tag funderat på att börja käka P-piller. Speciellt eftersom jag har ganska riklig mens som varar länge och mensvärk som inte är kul att ha. Jag vill ju bli av med detta och har hört att om man käkar mini piller så kan t.o.m mensen avta helt efter ett tag och därav även mensvärken, självklart.Det känns ju lite konstigt och onaturligt att mensen ska avta eftersom det är meningen att man ska få det.
Jag har vart hos ungdomsmottagningen och de styrker att det absolut inte är farligt eller problem med att mensen avtar men ändå har jag en konstig känsla.
Är det någon av er som har erfarenhet om detta? Någon som kanske själv tar minipiller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar